לעיתים קרובות אנשים רבים מגלים כי אינם לבדם בביתם וכי הולכים על ארבע או על שמונה הצטרפו כדיירי משנה. זה יכול להיראות כקן של נמלים אשר מתפתח בקצב, עכברים (אשר לרוב לא נעים לבד), תיקנים או חיות אחרות. במקרים בהם מדובר בתנועה מאסיבית של קן וכן נראה כי ריסוס כזה או אחר, או מלכודת, לא תמיד עושים את העבודה, הפתרון המתאים יכול להיות הזמנת חברת להדברת מזיקים.

מה חשוב לבדוק כשמזמינים חברת הדברה

לא כל אחד מורשה לעסוק בהדברה ואלו שכן, הם אלו אשר יש להם תעודת הסמכה לכך ממשרד הבריאות וממשרד איכות הסביבה. בנוסף לתעודת הסמכה של החברה, על כל מדביר לשאת תעודת מדביר מורשה בכדי לעסוק בהדברה, וגם את זאת כדאי לבדוק לפני שמתחילים את עבודת ההדברה.

יש לבדוק גם את חומרי ההדברה בהם משתמשת חברת ההדברה. לא כל החומרים מורשים ומאושרים לשימוש וחשוב לוודא שהחומרים שמשתמשת בהם החברה מאושרים הן על ידי משרד הבריאות והם על ידי משרד איכות הסביבה. חשוב לוודא זאת כיוון שיש חומרים אשר יכולים להזיק לסביבה ולאנשים.

דבר נוסף שחשוב לבדוק מול חברת ההדברה הוא נושא האחריות. מה מידת האחריות של המדבירים? מה נכלל באחריות? במידה וההדברה לא צלחה, האם המדבירים מחויבים בפיצוי כלשהו? הדברה יכולה להיות עסק יקר ואם בנוסף להיותה יקרה, היא גם לא עושה את העבודה באופן מקצועי, הדבר יכול לתסכל מאד.

סקר שוק למציאת חברת הדברה מתאימה

אם כבר מדברים על מחירים, חשוב לבדוק בסקר שוק את המחירים ולקבל מושג מה ממוצע המחירים המקובל. הדברה הוא אחד הדברים שלא כדאי להתפשר בו בנוגע למחיר, אלא להתייחס אליו בכל הרצינות, שזה אומר גם להשקיע את המחיר הראוי, על מנת לטפל בצורה מקצועית במפגע ולוודא שלא ישוב.

דבר נוסף שחשוב לבדוק כאשר מזמינים חברת הדברה הוא נושא הטיפול המונע. שירות אחד הוא הדברה בפועל, אך אם ביכולתה של חברת ההדברה לערוך טיפול מונע ולסייע לגורמים מזיקים לא לשוב אל ביתכם, הרי שיש לכך יתרון רב. הדברה מונעת מומלצת גם במקרה של תוספת במחיר.

עוברים דירה

מומלץ מאד לעשות הדברה בבית החדש אליו אתם עתידים להיכנס, בטרם המעבר. אם מדובר בבית קרקע, הדברה היא כמעט בגדר מחויבת. השוק מציע חברות הדברה רבות וניתן למצוא את חברת ההדברה המתאימה בכמה דרכים. הדרך הראשונה היא על ידי קבלת המלצות מחברים שקיבלו שירות של חברת הדברה ויכולים להעיד על טיב השירות ומשך תוקפו.

האפשרות השנייה אם אין המלצות לחברת הדברה מוכרת, היא ליצור קשר עם מספר חברות ולבקש מהם הצעת מחיר במקום החדש. כאשר איש מקצוע מגיע "לשטח" ונותן הצעת מחיר, ניתן להתרשם משיטות ההדברה שלו, ממידת הרצינות והמקצועיות שלו ולבסוף להחליט את שירותיו של מי מהמדבירים בוחרים לקחת.

בכל מקרה, חשוב מאד לוודא כי מדובר בחברת הדברה הפועלת עם רישיון ועם חומרים מורשים. חשוב לא להקל ראש בנושא זה ולבחון אותו ברצינות, בכדי למנוע סיבוכים וכאבי ראש מיותרים בעתיד. חברת הדברה מורשית הפועלת כחוק, סביר להניח שתהיה מקצועית ורצינית הרבה יותר מאדם הפועל ללא הסמכה וללא רישיון.

הדברה ירוקה

כיום יש חברות הדברה ירוקה, אשר פועלות מתוך שמירה על הסביבה ועם חומרי הדברה המבוססים על חומרים צמחיים. החברות הללו אשר ידידותיות לסביבה מומלצות יותר, כיוון שמידת הרעלים אשר הן מפזרות בסביבה היא מצומצמת יותר ומתחשבת במידה משמעותית בסביבה.

לבחירת מדביר ולמידע נוסף: רשימת מדבירים