כאשר החלטתם שהגיע היום, וסוף סוף אתם הולכים להיפטר מהמזיקים שגורמים לכם למטרד כה רב, דעו לכם שהזמנת חברת הדברה מקצועית לא תחתום את חלקכם בנושא.

לרוב לפני הדברה תצטרכו להכין את הבית שלכם לקראת ההדברה המיוחלת.

סוג ההכנה המתאים תלוי כמובן בסוג המזיקים אותם רוצים להדביר, בגודל הבית, בתפוצת המזיקים, כמותם, דיירי הבית והימצאותם של חיות מחמד וילדים קטנים.

חשוב מאוד להקדים ולשאול את המדביר ולקבל ממנו הסבר על ההכנות הדרושות בבית לפני ההדברה. להלן ההכנות שיש לבצע בביתכם, בהתאם לסוג המזיקים אותם רוצים להדביר במידה והמדביר לא אמר אחרת:

הדברה שאינה דורשת הכנה מיוחדת בבית

הרחקת יונים

אין צורך לעשות הכנות מיוחדות בבית טרם הגעת המדביר להרחקת יונים. המדביר יביא עימו את האביזרים המתאימים (דוקרנים, רשתות וכו'). במקרה זה אין הכנות מאחר ומדובר בסך הכל בהצבת האביזרים בסביבת ביתכם, כאשר איש המקצוע מבצע את העבודה כולה.

הדברת חרקים מעופפים

כאשר מדובר בהדברת חרקים מעופפים כגון: דבורים או צרעות אין צורך לבצע הכנות מיוחדות בתוך הבית, מלבד איתור הקן בטרם הגעת המדביר.

הדברת מכרסמים

על אף שהדבר מפתיע, אין צורך לבצע הכנות מיוחדות כאשר אנו מדבירים מכרסמים.  שיטות ההדברה הנפוצות כוללות שימוש במלכודות שונות וכלובים. המכרסמים ממשיכים את "שגרת יומם" במחבואים השונים, אך תוך כדי כך נלכדים במלכודות המוצבות בבית.

הדברה אשר דורשת הכנה בבית

הדברת תיקנים, נמלים ועכבישים

בסוג זה של הדברה מומלץ להוציא את כל הכלים מארונות המטבח ולהרחיק ריהוט וחפצים מהקירות, זאת על מנת לרסס פינות ופנלים. לאחר ביצוע ההדברה יש לסגור את כל חלונות הבית והדלתות למשך מספר שעות ולאחריהן יש לבצע איוורור על ידי פתיחת הדלתות והחלונות.

מומלץ לבצע שטיפה של הבית בעיקר אם ישנם ילדים וחיות מחמד בבית, אולם אין לשפשף את הרצפה, שכן הדבר עלול להוריד את החומר המדביר. שטיפה במים, לא אמורה לפגוע באפקטיביות הריסוס.

הדברת תולעי עץ

כאשר מדובר בהדברה של מזיקי עץ יש לאתר ולרכז את כל הרהיטים הנגועים. יתכן והמדביר יאסוף את הרהיטים ויובילם למכולות ייעדוית לצורך הדברה באידוי. פעולה זו תחסוך את זמנו היקר של המדביר.

הדברת פרעושים

הדברת פרעושים דורשת הכנה מורכבת יותר. לצורך כך יש לשאוב היטב את ספות הסלון, את כל הרהיטים ובכלל את מה שמכוסה בד, יש לשאוב את השטיחים והן את חריצי הרצפה.

יש לבצע את השאיבה בשואב אבק עוצמתי במיוחד ולא בשואב אבק רגיל.

בנוסף יש לבצע כביסה לכל הבגדים, המגבות והמצעים בבית בטמפ' של לפחות 60 מעלות צלסיוס.

לאחר ביצוע ההדברה יש לאטום את הבית לפחות ל-10 שעות. לאחר מכן חשוב שלא לשטוף את הבית לאחר הריסוס, משום שבמקרה זה שטיפה כן פוגעת ביעילות ההדברה. שטיפת הרצפה תתבצע רק כיומיים לפחות לאחר הריסוס.

עניין חשוב בנוסף, אם יש בעל חיים בבית לבצע לו טיפול נגד פרעושים טרם חזרתו לבית המרוסס.

הדברת קרציות

טרם הדברת קרציות בביתכם יש לנהוג בדיוק על פי אותם הכללים כמו בהדברת פרעושים.

בכל מקרה, טרם ביצוע ההדברה מומלץ לשוב ולהתייעץ עם המדביר לגבי הפעולות שיש לבצע טרם ההדברה. חשוב גם לברר עם אילו חומרים מבוצעת ההדברה וכן מהי ההתנהגות לאחר ההדברה – מהו פרק הזמן בו יש להימצא מחוץ לבית ובאיזה פרק זמן יש להימנע משטיפת רצפות.

יש לבדוק את מידת רעילות החומרים בהם מבוצע הריסוס ולהיזהר במיוחד כאשר יש ילדים ובעלי חיים בביתכם. ניקיון לאחר הדברה חשוב גם הוא להשלמת הדברת הבית.