הדברת דג הכסף במחיר אטרקטיבי ובפריסה ארצית

דג הכסף הוא חרק די קטן שאינו מסוכן לבני אדם אבל כן גורם נזק של ממש לרכוש. בנוסף, אנשים רבים מרגישים אי נוחות כשהוא בסביבה, ולכן אם נתקלתם בו אצלכם בדירה, במשרד, בחנות או בכל מקום אחר, כדאי מאוד להזמין חברת הדברה שתפתור לכם את הבעיה. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט לגבי החרק, כדי שתוכלו לדעת איך להתנהל נכון ומתי כדאי להזמין אותנו, חברת מחסל החרקים, בהקדם האפשרי.

 

הזמינו הדברה מקצועית נגד דג הכסף

ריסוס יסודי נגד זנבזיף הבתים 

רישיון המשרד להגנת הסביבה

טיפול בבית, במטבח, בחנות, בעסק ועוד 

שירות בפריסה ארצית רחבה

לבירורים והצעת מחיר שאסור לפספס חייגו:

053-350-5746

הדברת דג הכסף

מה זה דג הכסף?

הכינוי "דג הכסף" מייצר את הרושם כאילו מדובר בדמות מאגדה חביבה, אבל בפועל מדובר בחרק. השם הרשמי שלו הוא זנבזיף כספי (Lepisma saccharina) – בגלל שהזנב שלו כולל זיפים והגוון הבולט שלו הוא כסוף בגלל הקשקשים הכסופים שעוטפים אותו. האורך של החרק הוא בערך סנטימטר, ועוד מאפיין מובהק הוא המחושים הארוכים שנראים כמו חוטים.

עוד כדאי לדעת שדג הכסף יכול לחיות בין שנתיים ל-8 שנים, כשהגדילה שלו לצורה הבוגרת ממושכת – לפחות 4 חודשים ולפעמים גם 3 שנים. בדרך כלל הוא מעדיף מקומות לחים כמו המטבח או חדר הרחצה. בטמפרטורות גבוהות נקבת החרק יכולה להטיל גם מאה ביצים.

 

איך נראה דג הכסף ואיפה הוא נמצא?

דג הכסף הוא חרק חסר כנפיים באורך 8-10 מ"מ, צורת גופו שטוחה וצבעו כסוף-אפור או שחור. גופו מחולק לשניים עד ארבע פרקים, עליהם ישנן רגלים דקות וזריזות. לדג הכסף עיניים מזעריות ומחושים ארוכים דמויי חוט. דג הכסף לא אוהב להיחשף לאור, ולכן יימצא במקומות לחים וחשוכים.

קיימים שני סוגי החרקים הללו: האחד דג הכסף והשני דג כסף הבית.

1. דג הכסף יעדיף תנאי חוץ אולם ימצא בבתי מגורים

2. דג כסף הבית יעדיף תנאים חמימים, ולכן ישהה בעיקר בבתי מוגרים ומקומות מחוממים.

מעבר לכך לשני סוגי החרקים תכונות דומות. בעת ההתרבות מתרוצצים נקבת וזכר דג הכסף זה סביב זה, הזכר מטיל שק זרע המכוסה קרום דק אותו הנקבה נוטלת אליה לצורך הטלת הביצים.

 

למה חרק דג הכסף גורם נזק?

החרק בעל המראה המבריק, שלפעמים מכונה גם דגיג הכסף, ניזון מעמילנים וסוכרים. בבתים שלנו הוא מוצא את החומרים האלה בכריכות של ספרים, בבדי ריפוד שונים (כותנה, משי, פשתן ואפילו סיבים מלאכותיים), במוצרים מעור, בתאית עץ (ולכן למשל ניתן לגלות דגיגי כסף בארונות) וגם מקשקשים, שיער שנשר ואשפה. זנבזיף יכול לעבור גם כמה חודשים בלי לאכול, אבל בבתים יש לו מקורות מזון נגישים ולכן הוא גורם נזק לספרים, טפטים, בדים וכדומה עקב כרסומיו.

 

באילו מקרים כדאי להזמין מומחים לצורך הדברת דג הכסף?

דג הכסף לא מעביר מחלות לבני אדם כמו חרקים אחרים, וגם לא מוצץ דם כמו פרעושים או פשפשים. בניגוד לג'וקים למשל, שמעוררים רתיעה אינסטינקטיבית אצל רוב בני האדם, יש כאלה שחיים בשלום עם זנבזיף הבתים (ולכן הוא גם זכה לכינוי החביב 'דגיג הכסף').

מצד שני, אם אתם מרגישים אי נוחות כשאתם רואים את החרק, בהחלט כדאי להזמין חברת הדברה מומלצת. גם כשיש כמות גדולה יחסית של דגי כסף, רצוי מאוד להיעזר במדבירים מיומנים (מה גם שקצב הריבוי של החרק גבוה). מצב נוסף שמחייב הדברה מקצועית הוא נוכחות של זנבזיפים בעסק, כמובן שחרקים בעסק ובמיוחד בתחום המזון ירתיעו לקוחות ויגרמו למיתוג שלילי.

 

חומר ריסוס נגד דג הכסף – אפקטיבי ובטוח לשימוש

הדברה נגד דגיג הכסף מבוססת על ריסוס. המדבירים ירססו את כל המקומות שבהם התגלה החרק הזה ובפרט נקודות נסתרות בחדרי הרחצה (למשל מאחורי מכונת הכביסה), את כל פינות המטבח (כולל מאחורי המקרר ומתחת לכיור), הספרייה, מדפים שיש עליהם פריטים שדגיג הכסף עשוי לאכול, ארונות, כונניות, פאנלים, רהיטים שצמודים לקירות ועוד.

אנחנו בחברת מחסל החרקים משתמשים אך ורק בחומרי ריסוס שקיבלו את אישור המשרד להגנת הסביבה, כך שהם בטוחים לחלוטין. הריסוס יתבצע כך שלא תישאר רטיבות בשום אזור, מפני שלחות עלולה למשוך חרקים אחרים. תוכלו גם לברר עם המדביר האם ניתן לבצע ריסוס ללא ריח נגד דגי הכסף בבית.

 

האם דג הכסף מסוכן והאם ההדברה נגדו מסוכנת לאדם?

החרק הזה אינו מסוכן לבני אדם כלל וכלל. גם ההדברה נגד דגי כסף לא מסוכנת, ובמיוחד כשבוחרים באופציה של הדברה באמצעות ריסוס עם פירתרואידים (חומרי הדברה שמחקים חומר שקיים בטבע, בצמח החרצית). כמו כן תקבלו מאיתנו הנחיות מדויקות לגבי מועד החזרה הביתה או לעסק אחרי הריסוס – בדרך כלל הדבר אפשרי כבר אחרי שעה או שעתיים, אבל אם יש תינוקות שעדיין זוחלים, חיות מחמד או אנשים עם רגישויות יש צורך במקדם ביטחון ארוך יותר.

 

איך לנקות את הבית אחרי שמדבירים זנבזיף כספי? 

חוץ מהנחיות מפורטות לגבי החזרה לבית או לעסק אחרי ההדברה, תקבלו מאיתנו גם הסברים ברורים לגבי ניקוי המקום. באופן עקרוני מומלץ לא לשטוף רצפות במשך 48-72 שעות (כדי לא לפגוע באפקטיביות של חומר ההדברה). כן רצוי לנקות את משטח העבודה במטבח וגם לאוורר היטב את הבית.

 

איך להיפטר מדג הכסף בלי הדברה?

יש מספר שיטות ביתיות שעשויות לעזור לכם להיפטר מדגי הכסף גם בלי הדברה, ואפשר כמובן לנסות אותן. שיטה אחת היא הכנת מלכודת: יוצרים תערובת של חצי כוס סוכר וחצי כוס אבקת בור, ומשאירים אותה במקום שבו מסתובב דג הכסף. כשהוא יאכל מהתערובת, הוא ימות. גם עלי דפנה מרתיעים דגי כסף, אבל לא בהכרח יוציאו אותם מהבית או המשרד (ייתכן שהם רק יעברו למקום אחר).

ניקוי אבק ואוורור של המקומות שצוברים לחות מפחיתים את הסיכוי להופעת זנבזיפים. בכל מקרה, כדי להיות בטוחים לגמרי כדאי להזמין מדבירים שיודעים בדיוק איך נפטרים מדג הכסף בבית – עם ריסוס יסודי ומקצועי.

 

דג הכסף הדברה טבעית – האם יש אופציה כזו?

לדג הכסף יש אויב טבעי – חרק בשם צבתן. יחד עם זאת אין כמובן דרך להשתמש בחרק זה כדי לחסל את דגיגי הכסף שחיים אצלכם בבית או בעסק, ולכן אם נתקלתם בחברה שמבטיחה הדברה טבעית נגד דג הכסף – מדובר באמירה שאין לה בסיס במציאות. הדרך היחידה לוודא שלא יהיו אצלכם בבית או בעסק דגיגי זנבזיפים היא ריסוס.