בתים ומשרדים פונים אל חברות הדברה שונות למען ביצוע פעולות הדברה נגד סוגים שונים של מזיקים, אשר נמצאים בקרבת מגוריהם של בני האדם. הסיבות להדברה הן רבות, אך העיקריות שביניהן אלו הן שמירה על היגיינה ועל בריאות האנשים אשר חיים בבית או שעובדים במשרדים. בישראל ישנם מזיקים רבים, בשל תנאי מזג האוויר. המזיקים יכולים להיות נמלים, זבובים, מקקים, עכברים, יונים וכדומה.

מדוע כדאי להדביר?

לפחות פעם אחת בשנה מומלץ לבתים או למשרדים לערוך הדברת נמלים, ריסוס נגד מקקים, הרחקת יונים ועוד. כיום ישנם חומרים שאינם מותירים ריח לאחר ההדברה, אך בכל זאת המקום אינו נקי. הרצפה נותרת מלוכלכת ודביקה מן החומרים שרוססו. גם הפנלים שעל הקירות מכוסים בחומרים.

ריסוס בחומרי הדברה הוא הדרך היחידה בה אנו יכולים לשמור על היגיינת הבית או המשרד, אך הוא מחייב ניקיון יסודי לאחר מכן. הסיבה לכך היא שבעצם העובדה שעושים שימוש בחומרי הדברה שונים, הבית או המשרד מתמלאים בחומרים כימיים רעילים, שכאשר באים איתם במגע, הם עלולים לסכן את הבריאות. בכדי להשאיר את הבית או את המשרד נקיים לאחר ההדברה צריך לדעת מהו הזמן הנכון לנקות ומהי הדרך הנכונה ביותר לעשות את העבודה.

זמן ההדברה המומלץ

הזמן המומלץ ביותר לניקיון הבית או המשרד לאחר ביצוע הדברה הוא בעת שהמקום ריק לחלוטין מרהיטים, כלומר לפני כניסה לבית או למשרד או לאחר שיפוץ המקום. זמן זה אידיאלי לניקיון מכיוון שאין רהיטים אשר מפריעים לניקיון וכל הפינות חשופות.

במידה וההדברה נערכה כאשר יש רהיטים בבית או במשרד, מומלץ לרכז אותם במרכז החדר, כך שהפנלים יהיו חשופים, ולאחר כשתי יממות שלמות (48 שעות) יש לערוך ניקוי יסודי. כמה שעות לאחר ההדברה מומלץ לשטוף את הרצפה עם סמרטוט לח בצורה לא יסודית, מכיוון שהחומרים צריכים להישאר ולהיספג. לאחר השטיפה הקלה יש לזרוק את הסמרטוטים לפח האשפה, מכיוון שחומרי ההדברה נדבקים אליהם.

ניקוי השטח לאחר הדברה

מאחר שחומרי ההדברה כימיים ורעילים, הם מסוכנים מאוד לבריאות האדם וגם לבריאות בעלי החיים אשר נמצאים בבתים. יחד עם זאת, הם חייבים להישאר על מנת שתהיה השפעה מרבית, ולכן יש להמתין עם הניקיון היסודי 48 שעות לפחות לאחר פעולת ההדברה. כמה שעות לאחר פעולת ההדברה ניתן לבצע שטיפה קלה באזור הפנלים, כך שתהיה תחושה של ניקיון בבית או במשרד, אך לא תהיה פגיעה בחומרים שאמורים להשפיע בעתיד.

החומרים הכימיים נתפסים ברצפה ובשטיחים ויש לבצע ניקיון טוב ויסודי. חומרי ניקוי כמו פוליש וקס ופוליש קריסטל מצוינים לשם כך. החומרים יעלים מאוד ודואגים לעבודת ניקיון מקצועית ועמוקה אשר גורמת לסילוק חומרים כימיים רעילים. ישנן חברות ניקיון אשר מתמחות במיוחד בניקיון בתים או משרדים לאחר הדברה.